In 2024 bestonden we tien jaar, en dat is natuurlijk een behoorlijke mijlpaal. We hebben het al op verschillende manieren gevierd. Zo hebben we een superleuk uitje gehad met onze collega’s en trakteerde we onze klanten en relaties op een eigen gebrouwen biertje. Maar dat is niet het enige! Ook onze volgers op social media namen we mee in alle gebeurtenissen van al die tien jaar. In deze blog nemen we je nog één keer mee in het ontstaan van Administratiekantoor Marck.
De mavo in Bergeijk
De reis van Administratiekantoor Marck begon meer dan een decennium geleden op een verrassende plek: de mavo in Bergeijk. Hier ontmoetten Marc en Mark elkaar als klasgenoten en ontstond een vriendschap die later zou uitgroeien tot een succesvolle zakelijke samenwerking. Samen legden ze tijdens schooluren de basis voor wat later een bloeiende onderneming zou worden.
Cafetaria Molenzicht en het verenigingsleven
Voordat Marc en Mark de financiële wereld betraden, deden ze hun eerste werkervaring op bij Cafetaria Molenzicht in Bergeijk. Als jonge werknemers kregen ze de volledige verantwoordelijkheid over de zaak tijdens de vakantie van de eigenaren. Deze intensieve ervaring leerde hen doorzetten, hard werken en vooral: problemen oplossen.
Later wisten ze elkaar ook te vinden in het verenigingsleven. Van de dorpsquiz op ’t Loo tot en met de carnavalsvereniging Rommegat en VV Terlo.
Brainstormen in Scheveningen
We spoelen weer een tijdje door, toen Marc en Mark samen een weekendje in Scheveningen waren besloten ze: we gaan samen ondernemen. Maar in welke branche dit ging gebeuren was nog niet duidelijk. Op het terras werd er volop gebrainstormd. Zo kwamen de wildste ideeën voorbij. Van een speelparadijs tot een cafetaria. Uiteindelijk besloten ze om samen een administratiekantoor te starten. Zowel dit, als de naam is bedacht tijdens dit tripje.
Start op de zolderkamer
De officiële start van Administratiekantoor Marck vond plaats op een bescheiden zolderkamer. Overdag werkten Marc en Mark nog in loondienst, terwijl ze ’s avonds aan hun droom bouwden. Een tijd van zwoegen en zweten – in de zomerperiode letterlijk – en waarin veel is gebeurd.
Samenwerken
Vanaf het begin hebben Marc en Mark de kracht van samenwerking gezien. Zo werden De Groof, Govers Accountants, en ANB Accountants partners van Administratiekantoor Marck. Op die manier hebben ze hun diensten verder kunnen professionaliseren. Zo ontmoette we Willem. Hij ging actief met ons op pad, en samen bezochten we klanten. Dit waren onze eerste ervaringen met Willem, wie had toen kunnen bedenken dat dit nog maar het begin was?
Verhuizingen
In 2017 was het tijd om de zolderkamer in te ruilen voor een daadwerkelijk kantoor. Het verzamelgebouw ’t Torentje op het industrieterrein in Bergeijk werd onze nieuwe thuisbasis, en gaf ons de ruimte om door te groeien
In december 2020 stond de volgende verhuizing op de planning. We gingen niet ver weg; een stukje verder dan ons oude stekkie vestigden we ons kantoor aan de Stökskesweg in Bergeijk. Met een groter kantoor en een groeiend team waren we klaar voor de toekomst.
Willem werd mede-eigenaar
We werkten al een hele tijd samen met Willem en dat smaakte naar meer. Zo bereikte we in 2022 een flinke mijlpaal toen Willem mede-eigenaar werd van Administratiekantoor Marck. Door deze stap konden we nieuwe diensten introduceren en een breder klantenbestand bedienen. En ach, hij heet dan wel geen Mark of Marc, maar zo kunnen we de eigenaren in ieder geval wél goed uit elkaar houden!
Groei, ambitie en toekomst
Wat hebben we in 10 jaar veel meegemaakt! Ons personeel verraste ons met een prachtige karikatuur van Marc, Mark en Willem, én een tonprater die die jaren op komische wijze onder de loep nam.
Administratiekantoor Marck is van een idee op een zolderkamer uitgegroeid tot een professioneel administratiekantoor met een sterke reputatie. Met deze groei is er ook ruimte voor nieuwe samenwerkingen. Dus ben jij op zoek naar een betrouwbare partner voor je financiën? Dan ben je bij ons aan het juiste adres.